23 Απριλίου 2024

Ιστοσελίδα Ποικίλης Ύλης

ΑρχάνεςΣπήλαια

Το σπήλαιο του Στραβομύτη νοτιοδυτικά του Γιούχτα

Το σπήλαιο αυτό με το παράξενο όνομα, σπήλαιο του Στραβομύτη, θα το βρείτε στο όρος Γιούχτα 15 χιλ νότια του Ηρακλείου Κρήτης.

Λίγα λόγια για την ακριβή του τοποθεσία,

Αφού έχετε φτάσει στην όμορφη κωμόπολη Αρχάνες στους πρόποδες του Γιούχτα, συνεχίζετε με κατεύθυνση το νότιο μέρος του βουνού, μόλις συναντήσετε δεξιά σας τον δρόμο που ανεβαίνει στον αφέντη Χριστό και στρίψετε δεξιά, αμέσως μετά κατηφορίζετε αριστερά και ακολουθείτε το πλάι του βουνού, ο δρόμος σας οδηγεί στον μικρό οικισμό Καρνάρι στο νότιο δυτικό μέρος του Γιούχτα, εκεί στον οικισμό αυτόν προχωρείτε στον δρόμο 50 μέτρα, από εκεί υπάρχει χωματόδρομος με κατεύθυνση δεξιά προς την ρίζα του βουνου, περίπου 300 μέτρα από το Καρνάρι, μόλις ανηφορίσετε από βατό μονοπάτι θα δείτε τις υπερυψωμένες τρύπες του σπηλαίου πάνω στον σχεδόν κατακόρυφο βράχο του βουνού, αφού πλησιάσετε θα δείτε δύο εισόδους εύκολα προσεγγίσημες, μόλις φτάσατε.

Μορφολογία του σπηλαίου

Ουσιαστικά το σπήλαιο αυτό είναι πολλές τρύπες στο βράχο του βουνού, που σχηματίζουν σήραγγες οι οποίες διακλαδώνονται προς τα κάτω η προς τα πάνω και συχνά ενώνονται μεταξύ τους, στο μεγαλύτερο μέρος των στοών αυτών η κίνηση από έναν άνθρωπο γίνεται έρποντας.

Διάκοσμος

Το σπήλαιο του Στραβομύτη είναι κατά κανόνα ένα ξυρό σπήλαιο με εξαίρεση ελάχιστα σημεία του που έχουν υποτυπώδη υγρασία, ίσως για αυτό δεν συναντάμε τον πλούτο, αλλά και την ποικιλία σε σταλακτίτες και σταλαγμίτες που συναντάμε σε άλλα σπήλαια.

Αρχαιολογικό ενδιαφέρον

Σύμφωνα με την αρχαιολογική έρευνα που έχει γίνει στο σπήλαιο, αυτό υπήρξε ένα από τα Μινωικά λατρευτικά σπήλαια του Γιούχτα, ακόμα και σήμερα υπάρχουν ίχνη από την αρχαία χρήση του σπηλαίου ως λατρευτικός χώρος, υπάρχουν διάσπαρτα σπασμένα αγγεία βαθιά μέσα στα λαγούμια του σπηλαίου.

Αν είστε από εκείνους που τους αρέσουν οι εξερευνήσεις χωρίς υψηλό ρίσκο, η γοητεύεστε από την εξερεύνηση σπηλαίων, το σπήλαιο του Στραβομύτη είναι ιδανικός χώρος για μία εξόρμηση.

Αν βρήκατε ενδιαφέρουσα την δημοσίευση, παρακαλώ δηλώστε ότι σας αρέσει, ευχαριστώ.

Ιστοσελίδα Ποικίλης Ύλης

IBANK Eurobank δωρεών στο ipy.gr GR7802606840000530104411908

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *